Zelfs deze wijze geleerden kwamen er niet uit! Gelukkig hebben de kinderen geholpen.

m voor het fantasiedier had verzonnen. Het was ook weer een hele organisatie om iedereen weer gestructureerd ‘t Heem uit te krijgen.Daarna was het tijd voor de grote ontdekkingsreis door De Opstap.In alle klaslokalen en gemeenschappelijke ruimtes waren de werkstukken van de leerlingen opgehangen en uitgestald. Alle leerlingen gingen, in twee tijdvakken, om de beurt op stap door de hele school op ontdekkingsreis. Kleuters olv ouders en jonge leerlingen olv oudere leerlingen. Een vragenlijst zorgde ervoor dat iedereen op zoek ging naar de juiste antwoorden. Leerlingen gaven aan elkaar uitleg over de verschillende dieren en de werkstukken. Ze werden verrast door een brullende dino, een grote pinguïn of olifant, konden door een microscoop kijken of een linosnede laten afdrukken. Het was geweldig om te zien hoe de leerlingen met elkaar de antwoorden van het vragenformulier probeerden te vinden. Om 14.15 uur stroomden de school weer vol met ouders en belangstellenden en konden hun ook , met eigen ogen, zien wat er allemaal was gemaakt. We kunnen wel spr