Op grond van de Wet Medezeggenschap Scholen hebben de ouders en het personeel medezeggenschap in het bestuur van de school. Bij belangrijke beslissingen of veranderingen heeft de directie het advies, of in sommige gevallen de instemming van de Medezeggenschapsraad nodig. Hierbij kun je denken aan nieuwbouw of belangrijke verbouwing van de school, maar ook zaken als de verandering van onderwijskundige doelstellingen, verandering van onderwijstijden en het vakantierooster. De Medezeggenschapsraad kan echter ook zelf initiatieven ontplooien om zaken aan de orde te stellen.
Hiervoor vergadert de Medezeggenschapsraad zes maal per jaar. Ook de directeur van De Opstap is daarbij op uitnodiging regelmatig aanwezig. Hij vertegenwoordigt het schoolbestuur. De taken, verplichtingen en bevoegdheden van de Medezeggenschapsraad staan omschreven in het medezeggenschapsreglement. Dit reglement is op te vragen bij de leden van de MR. De vergaderingen van de MR zijn openbaar en de notulen zijn op te vragen bij de secretaris van de MR (mr@rkbsdeopstap.nl). Dit mailadres kun je ook gebruiken als je een vraag of opmerking over het beleid van de school
Voor schooloverstijgende zaken kent onze stichting een Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). De Medezeggenschapsraad vaardigt namens onze school een ouder of een personeelslid af naar de GMR. Informatie over de GMR vind je op de website (http://www.trinamiek.nl/GMR).
Leden van de Medezeggenschapsraad
Robert van den Ham | Oudergeleding |
Emy van Oort | Oudergeleding |
Sandra Schoonderwoerd | Oudergeleding |
Darja Scheffers | Oudergeleding |
Charlotte Apell | Teamgeleding |
Koen Lambers | Teamgeleding |
Lotte Nagtzaam | Teamgeleding |
Marieke Haspels | Teamgeleding |